• Українська
  • Русский
  • Як дізнатися відвідуваність свого сайту

    У будь-якому бізнесі, одним із інструментів якого є веб-сайт, важливо прагнути того, щоб результати від використання online-ресурсу були максимально високими. Результативність у першому наближенні вимірюється трафіком, який здатний генерувати сайт, а далі набирає чинності таке поняття як конверсія — тобто не просто перегляд тієї чи іншої сторінки, а подальша корисна дія, наприклад, замовлення послуги або покупка товару.

    Логіка проста: чим вище відвідуваність сайту, тобто чим більше трафік – тим краще; чим якісніший трафік, тобто чим більше конверсій він приносить – тим краще. Залишається лише навчитися чітко визначати обсяг трафіку.

    Навіщо та як перевірити статистику відвідуваності свого сайту

    Статистика відвідуваності сайту – це найважливіший пласт інформації, який дозволяє провести аналіз ефективності ресурсу. Вивчення зібраної статистики дає можливість оцінювати не тільки те, скільки відвідувачів заходить на сайт, але й дізнаватися відповіді на безліч ключових бізнес-питань, у тому числі — дивитися склад та інтереси аудиторії, що відвідує ресурс, оцінювати її якість, виявляти шляхи залучення трафіку, його сезонність та добові коливання. Окрім бізнес-завдань, детальний аналіз статистики сайту може виявитися незамінним і при виявленні архітектурних, інтерфейсних або програмних проблем.

    Для роботи зі статистикою відвідуваності сайту можна використовувати сторонні інструменти, такі як Google Analytics або обробляти інформацію, яку дозволяють зібрати внутрішні сервіси серверів, на яких розміщуються сайти.

    Google Analytics

    Google Analytics – безкоштовний і дуже потужний сервіс, який дозволяє дізнатися практично все необхідне з точки зору аналізу статистики. Кожне відвідування сайту фіксується невеликим фрагментом спеціального коду, який потрібно розмістити на всіх сторінках. Кількість відвідувань – це найпростіше, що можна отримати з величезного обсягу інформації, що збирається кодом Google Analytics.

    Функціонал сервісу дозволяє дізнатися практично все, що роблять відвідувачі, заходячи на сайт. Для цього в розпорядженні у аналітика є великий набір, метрик, фільтрів. Назвемо лише кілька з тих даних та параметрів, які можна отримати за допомогою Google Analytics:

    • статистика каналів залучення трафіку (переходи з пошукових систем, рекламних оголошень у контекстній рекламі, соц. мереж, прямі переходи при введенні назви сайту в пошуковий рядок браузера, кліки на реферальні посилання тощо);
    • статистика розподілу трафіку за видами пристроїв – стаціонарні комп’ютери, планшети, мобільні телефони (корисна функція з огляду на тенденцію вищого ранжування мобільного трафіку);
    • число нових відвідувачів, що повернулися (для оцінки лояльності аудиторії);
    • статистика сторінок, через які користувачі заходять на сайт, та тих, на яких закінчують роботу;
    • показник відмов (відсоток відвідувачів, які побували тільки на одній сторінці сайту та залишили ресурс без здійснення будь-якої цільової дії).

    Готову інформацію Google Analytics подає у вигляді таблиць та яскравих звітів.

    Аналіз статистики відвідувань без використання зовнішніх сервісів

    Бувають ситуації, коли потрібно збирати статистику відвідуваності без використання зовнішніх сервісів. Коли для бізнесу вкрай важливо мати інформацію про те, скільки користувачів відвідувало сайт у певний місяць, скільки конверсій було здійснено, але політика внутрішньої безпеки не дозволяє довірити цю інформацію стороннім ресурсам, таким як Google. Наприклад, мова може йти про сайт банку, про кількість банківських транзакцій. Як бути?

    У таких випадках доведеться залучати програмістів та створювати власні системи збору та аналізу статистики, побудовані навколо сервісів серверів, на яких розміщуються сайти. Найпростіший приклад – будь-який сервер збирає статистику переходів на нього і зберігає її в спеціальних файлах, які називаються лог-файлами.

    Як перевірити відвідуваність чужого сайту

    Окрім аналізу статистики відвідувань власного сайту, буває важливо також подивитися і на трафік конкурентів. Наприклад для того, щоб оцінити потенційну ємність своєї ніші. Більш глибокий аналіз статистики конкурентів може дозволити знайти на просторах Інтернету альтернативні канали поповнення свого трафіку. Яким чином підглянути відвідуваність чужих ресурсів?

    Тут знадобляться інструменти конкурентного аналізу. Ось найкращі з них.

    SimilarWeb

    Відстеження конкурентів з допомогою сервісу SimilarWeb дозволяє оцінити трафік з погляду загальної кількості відвідувань, і при цьому отримати зріз за різні періоди часу, проаналізувати географію трафіку, його джерела трафіку. Вся інформація надається у вигляді зручних графіків та діаграм.

    На жаль, сервіс не має інтерфейсу російською мовою. До того ж, сервіс платний – ціна послуги 199 $. Щоправда, первинну інформацію можна отримати навіть не оформлюючи підписку. Достатньо просто зайти на головну сторінку, вказати домен сайту-конкурента та отримати про нього необхідний набір даних.

    Serpstat

    Як і Google Analytics або SimilarWeb, Serpstat дозволяє оцінювати трафік конкурентів, але не лише з позиції кількості переглядів сайту або географії та каналів трафіку. Цей сервіс позиціонує себе ще й як інструмент для SEO-фахівців, що дозволяє аналізувати, збирати та структурувати семантику.

    Крім того, це ще й інструмент для відділів маркетингу та реклами, що надає інформацію про рекламну online-активність конкурентів – від списку ключових слів і текстів оголошень до приблизної оцінки рекламних бюджетів.

    Alexa

    Сервіс Alexa є одним із найстаріших сервісів для аналізу онлайн-трафіку, особливо у випадках, коли важливо перевірити чужий ресурс. Завдяки звітам Alexa можна отримати такі види інформації:

    • позиції сайту у світовому та регіональному рейтингах;
    • середній час, проведений відвідувачами на сайті;
    • детальна інформація про аудиторію (стать, вік, освіта, рід діяльності, інтереси, географія);
    • пошукові фрази, за якими користувачі приходять із пошукових систем;
    • інформація про інші сайти, які відвідує цільова аудиторія.

    Додаткова корисна функція Alexa – порівняння основних показників певний час. Дозволяє дізнатися, як вони змінилися після внесення змін.

    Semrush

    Semrush – ще один потужний аналітичний інструмент, який не поступається своїми можливостями сервісам, описаним вище. Але він має вагомий недолік. Він показує дані лише з Google. Для дослідження сайтів, орієнтованих на Яндекс, сервіс не підійде.

    Semrush надає такі дані – видимість сайту (кількість ключових запитів, за якими відвідувач знаходить сайт через пошук), повну статистику відвідуваності, дані щодо візитів на кожну сторінку ресурсу та іншу інформацію.

    Безкоштовні інструменти

    Всі перераховані вище інструменти мають дещо спільне — перевірка конкурента за їх допомогою коштуватиме грошей. А як бути, якщо бюджету на те, щоб дізнатися інформацію про конкурента немає, а завдання таке поставлене? В нагоді стануть безкоштовні послуги. Звичайно, вони не настільки потужні, але деяку базову інформацію за їх допомоги можна отримати.

    Сервіс PR-CY.

    Непоганий інструмент, який дозволяє переглядати статистику сайту та спостерігати за його позиціями у системах пошуку. Основні розділи інформації у системі:

    • оцінка потоку користувачів – скільки було унікальних;
    • оцінка контенту: наскільки він відповідає ключовим запитам;
    • аналіз зовнішніх та внутрішніх посилань;
    • показує швидкість завантаження.

    Сервіс 2ip.ru

    Ще один спосіб оцінити статистику конкурентів, оцінити їх показниками та порівняти з даними, які має свій сайт. Число переглядів сторінок сайту, кількість унікальних відвідувачів, канали, які забезпечують переходи на сайт – набору даних, що надаються сервісом, цілком вистачить для первинного аналізу. Але у 2ip є кілька вагомих недоліків:

    • незрозуміло, звідки беруться дані;
    • немає відомостей про сезонність.

    Лічильники відвідувачів

    Крім описаних вище інструментів та сервісів, є ще такий інструмент як лічильники. Це представники інструментів, що поступово відходять у минуле, але все ще зберігають певну цінність. Лічильники потрібні, щоб збирати інформацію про відвідування майданчика, зареєстрованого в реєстрі облікової системи. Зібрані показники найчастіше доступні всім відвідувачам сайту і виводяться у вигляді невеликих графічних віджетів, які зазвичай розміщуються у футері сайту. Зверніть увагу на портали новин, там вони встановлюються найчастіше.

    Нижче наведемо перелік найвідоміших лічильників.

    Liveinternet

    Лічильник подає загальну статистику відвідувачам ресурсу завдяки пошуку через Google і Яндекс.

    Рамблер топ-100

    Розроблено компанією Rambler&Co, містить кілька послуг: лічильник відвідуваності, система аналітики, рейтинг російськомовного Інтернету, тематичний каталог найпопулярніших ресурсів.

    Top.mail.ru

    Один із найстаріших серед лічильників. Зараз його можна зустріти хіба що на великих сайтах, які існують довгий час. Це означає, що у них багата історія пошуку.

    Плагіни як інструмент експрес-аналізу

    Серед інструментів, що дозволяють аналізувати статистику конкурентів, окреме місце посідають так звані плагіни. Це спеціальні розширення, що встановлюються в браузери і дозволяють оперативно отримувати ту чи іншу статистичну інформацію про сайт, прямо в момент його перегляду.

    Ось найзатребуваніші з плагінів.

    RDS Bar

    Плагін буде корисним, якщо потрібно швидко оцінити майданчики конкурентів за ключовими SEO-параметрами. Серед даних, що надаються: архітектурні та технічні дані сайту, SEO-теги, дані з пошукової видачі, аналітика з посилальної маси та інша інформація.

    Плагін доступний практично для всіх браузерів. Використання безкоштовне.

    LiveInternet

    Аналог однойменного лічильника. Не заходячи на майданчик LiveInternet, а просто перебуваючи на сайті, зареєстрованому в системі, можна переглянути все, що потрібно знати про ресурс: скільки тут унікальних відвідувачів та загальна кількість переглядів за вказаний період (24 години, тиждень, місяць), позиція у рейтингу блогів та інтернет-майданчиків тощо.

    Ключовий момент — щоб отримати дані сайту, він має бути зареєстрований у LiveInternet.

    Останні новини

    Завітайте на наш блог – ми пишемо для вас

    Як створити прототип лендингу

    Прототип лендингу  – е схема, де зображені всі елементи сторінки та іншого контенту. Це допоможе вам побачити готову версію “landing page”...

    Читати далі

    5 причин використовувати автоправила в Google Ads

    Автоматизовані правила вдвічі полегшують керування Google Ads. Вони усувають помилки та допомагають заощадити ваш час на тривіальних...

    Читати далі

    Навіщо та як робити номер телефону на сайті клікабельним

    Чому важливо використовувати клікабельні номери? Пам’ятаєте момент, коли вам потрібно зателефонувати в компанію, а телефон на сайті...

    Читати далі