• Українська
  • Русский
  • 10 кроків для правильного SEO просування

    сещ оптимизация

    Коли ефективно просувати сайт за допомогою SEO

    Загальновідоме поєднання латинських літер є абревіатурою від англійської Search Engine Optimization (пошукова оптимізація). Під нею мається на увазі великий перелік заходів, які дозволяють значно підняти позиції веб-сайту в рейтингу пошукових систем. Існує низка умов, коли SEO-оптимізація сайту буде особливо ефективною.

    • ваш товар призначений для широкого кола споживачів;
    • ви маєте конкурентів в мережі (а в кого їх немає!);
    • ваш товар легальний та законодавчо дозволений до вільного продажу;
    • ви розумієте, що результат не буде миттєвим;
    • ви шукаєте спосіб надійного отримання високого результату за умови невеликих витрат;
    • ви готові підтримувати свій сайт, вкладаючи в нього і фінанси, і час для того, щоб він успішно розвивався;
    • ваш бізнес не є одноденним і ви плануєте його на довгу перспективу.

    Повторимо ще раз – на результат від процедури SEO-оптимізації доведеться чекати мінімум 2-3 місяці. Проте потім ви оціните її тривалий ефект.

    Аналіз сайту, тематики та конкурентів

    Отже, спершу вам необхідно знайти хорошого SEO-фахівця.

    Виконання своєї роботи він починає з додавання сайту до панелі вебмайстрів Google чи Яндекс Вебмайстер, або відразу в обидва місця. Після цього йому стає доступна аналітика товарів та послуг, які пропонує ваш сайт, на підставі якої він і складає план необхідних робіт.

    Що саме він робить?

    1. Аналізує видимість сайту з усіх видів запитів – від високочастотних до низькочастотних.
    2. Аналізує сайти конкурентів, що дозволяє йому зрозуміти їх переваги, і на що треба зробити акцент, щоб ваші пропозиції стали конкурентоспроможними.
    3. Аналізує структуру сайтів ваших конкурентів та те, з яких ресурсів до них переходять користувачі (посилальний профіль сайту);
    4. Виділяє пошукові запити, під які на вашому сайті повинні бути окремі (так звані посадкові) оптимізовані сторінки, що містять інформацію про ваші товари або послуги. Процес їх створення має назву «лендінг».
    5. SEO-фахівець використовує у своїй роботі не лише простий аналіз результатів, які видають пошукові системи (пошукової видачі), а й системний (наприклад, за допомогою SEO-платформи Serpstat).

    Метою таких досліджень є спроба зрозуміти, чи потрібні сайту глобальні зміни, такі як зміна протоколу (з http на https), розробка мобільної версії, зміна системи керування контентом (CMS) тощо. Ця інформація негайно доводиться до замовника, що, з одного боку, дозволяє уточнити у розробників сайту наявність принципової можливості подібних змін, а з іншого, дозволяє оцінити бюджет усієї кампанії.

    Зауважимо, що чим раніше будуть здійснені необхідні глобальні зміни, тим краще. Інакше через кілька місяців роботи ви можете опинитися в технічному глухому куті і зіштовхнетесь з неможливістю подальшого поліпшення сайту (оптимізації фільтрів, додавання тегів і категорій тощо).

    Формування первинного ядра пошукових запитів

    Результатом проведеної аналітичної, а, можливо, і технічної роботи є поява стратегічного плану просування вашого сайту, заснованого на аналізі як його самого, так і сайтів конкурентів. І тепер SEO-фахівець починає створювати так зване семантичне ядро, тобто набір слів та словосполучень, їх морфологічні форми, які найповніше описують запропоновані сайтом послуги. Для виконання цієї роботи використовують різні програмні інструменти, такі, наприклад, як Serpstat або Wordstat.

    Для того, щоб оцінити обсяг майбутньої роботи, можемо сказати що кількість слів в семантичному ядрі, може досягати сотень тисяч (у випадку інтернет магазинів).

    Створене семантичне ядро ​​використовується у подальшій роботі для:

    • формування структури сайту;
    • ручного створення метатегів (Назва, Опис, Ключові слова) та заголовків H1, H2;
    • створення шаблонів генерації;
    • написання текстів для лендінгу;
    • правильної перелінковки;
    • зовнішнього просування сайту та аналізу його видимості.

    Формування широкої структури сайту

    Сучасні пошуковики практично досконалі і стараються показувати найбільш релевантні сайти (тобто ті, що максимально відповідають запитам користувачів). Саме вони очолюють результати пошуку. Якщо ви хочете бачити серед них і ваш сайт, то для нього вам необхідно створити широку структуру. Кожна сторінка сайту повинна бути оптимізована під певну групу пошукових запитів.

    За своєю частотою ці запити поділяються на 3 категорії, що враховується в структурі сайту. Так, під високочастотні запити необхідно створювати категорію сторінок, під середньочастотні – статистичні сторінки фільтрів або їх перетинів, а під високочастотні (менше 5 на місяць) краще всього використовувати оптимізовані карточки товарів, щоб вони не заважали просуванню більш важливих сторінок.

    Виникає питання, а де брати джерела ідей для посадкових сторінок? Можна назвати кілька джерел:

    • власне сайти конкурентів;
    • аналіз результатів роботи пошукових систем;
    • внутрішній пошук;
    • аналіз пропонованого асортименту.

    Якщо структура організації дуже розгалужена, окремі посадкові сторінки створюються для кожного міста, маркетплейсу, дошки оголошень, філії. При цьому їх зміст має бути унікальним.

    Тепер стає зрозумілим, наскільки тривалим є процес створення відповідних сайтів. Для великих проектів термін може сягати років. Але чим раніше буде розширено структуру сайту, тим швидше ви зможете відчути ефект від роботи.

    Формування завдання на внутрішню оптимізацію

    Оптимізація сайтів буває не лише зовнішньою, тобто для стороннього споживача. Не менш важливою є і внутрішня оптимізація. З цією метою проводять технічний SEO-аудит. Процедура складається з низки обов’язкових етапів. Наведемо їх у порядку важливості:

    • налаштовується автоматичне формування метатегів (Title, Description та заголовків H1). Для їх створення використовуються шаблони для категорій, товарів, фільтрів та їх перетинів, сторінки, що спеціально створені під геозапити тощо;
    • оптимізуються фільтри: визначаються правила створення URL-адрес, метатегів, правила видимості посилань на них тощо;
    • підвищується швидкість завантаження як самого сайту, так і окремих сторінок;
    • видаляються дублікати сторінок за допомогою URL-пересилки, канонічних сторінок, заборон для переходу на ці сторінки (noindex follow)
    • створюється XML-карта сайту;
    • налаштовується мультимовність, якщо сайт передбачає наявність версій різними мовами;
    • оптимізуються блоки посилань, що виводять тільки частину інформації з масиву однотипних даних (пагінації);
    • оптимізуються коди відповіді сервера та заголовків сторінок;
    • налаштовується мікророзмітка відгуків, інформації на сторінках карток товарів.

    Організація внутрішньої перелінковки

    Невелика статистична значимість сторінок вашого сайту не дозволить досягти високого рангу в пошукових системах. Йдеться про те, що недостатньо просто створити посадкові сторінки та наповнити їх контентом. Необхідно докласти до них посилальну структуру, що створює смисловий зв’язок між ними (виконати внутрішню перелінковку). Це дозволить роботам пошукових систем легко знаходити не лише головні сторінки сайту. Без перелінкування він може просто не побачити додаткові сторінки. Найчастіше така проблема виникає, якщо сайт містить фільтри.

    Подібний процес триває і в процесі розкрутки сайту. На підставі аналізу зібраних запитів, SEO-фахівець перерозподіляє статистичну значимість зі сторінок з низькою конкуренцією, на ті, що відрізняються вищим рівнем вкладеності.

    Оптимізація контенту

    На цьому етапі відбувається формування унікальних метатегів (Title, Description, ключові слова) вручну. Основою для цього є «довгі хвости» пошукових запитів. На основі зібраних ключів пишуться тексти кожної сторінки сайту. При цьому, природно, враховують вимоги пошукових систем, що можуть змінюватись.

    Якість таких текстів впливає на ранг сайту як при високочастотних запитах, так і при запитах, що містять “довгий хвіст”.

    Поліпшення юзабіліті сайту

    Оскільки пошукові системи враховують стиль взаємодії користувача з сайтом, SEO-фахівець має попрацювати і над:

    • зниженням ймовірності повернення користувача до пошукової системи;
    • збільшенням числа користувачів, які прочитали більше однієї сторінки сайту;
    • збільшенням часу перебування користувача на сайті взагалі, та конкретної сторінки, зокрема.

    Створення мобільної версії сайту – ще одне важливе завдання. По-перше, її наявність значно підвищує видимість сайту з мобільних пристроїв. По-друге, підвищується відсоток користувачів, які вчинили будь-яку корисну для власника сайту дію (реєстрація, купівля, перехід за рекламним посиланням і т.д.) за допомогою мобільних пристроїв, тобто підвищується конверсія з мобільних пристроїв.

    Слід максимально спростити навігацію сайтом. Це зменшить кількість відмов користувачів.

    І, нарешті, грамотне наповнення сторінки «Про нас» істотно підвищить довіру потенційних клієнтів до вашої компанії. Та й пошукові системи теж звертають на неї увагу.

    Зовнішня оптимізація сайту

    Чим вища конкуренція у вашій галузі, тим більш необхідною є зовнішня оптимізація сайту. Чим більше сайтів подібної тематики (тематичних майданчиків) посилаються на вас, тим вище ступінь довіри до вас як користувачів, так і пошукових систем. Кількість варіантів, за допомогою яких можна підвищувати посилальний профіль та формувати портфель донорів, дуже велика. Наприклад:

    • розміщення постійних посилань на біржах;
    • використання посилань з форумів та сервісів «Питання-відповідь»;
    • розміщення посилання безпосередньо, через вебмайстрів;
    • розміщення на своєму сайті такого контенту, щоб користувачі самі на нього посилалися. Зауважимо, що такі посилання є найбільш корисними.

    Збільшення конверсії

    Про цей показник ми вже говорили. Ще раз наголосимо, що під конверсією мається на увазі не лише покупка, зроблена відвідувачем на вашому сайті. Якщо клієнт зареєструвався, підписався на розсилку або просто додав ваш сайт до обраного – це означає, що ваші пропозиції його зацікавили. Цілком ймовірно, що рано чи пізно він здійснить і покупку.

    Це досить складний етап, для успішної реалізації якого необхідно мати цілий комплекс знань з різних галузей – дизайну, email-маркетингу, створення якісного змісту сайту та вміння зробити користування ним зручним для споживача. Для досягнення високої конверсії SEO-фахівець застосовує наступні прийоми:

    • покращує форми замовлень;
    • додає канали зв’язку з менеджментом, які реалізовуються через сайт;
    • намагається змінювати колірну гаму сторінок;
    • уважно знайомиться з відгуками та аналізує їх;
    • налаштовує систему тригерів, які здійснюють персоніфіковані розсилки;
    • і багато іншого.

    Поетапна оптимізація сторінок

    З накопиченням статистики щодо ранжування сайту та запитів, SEO-фахівці постійно змінюють структуру сайту, у тому числі:

    • розширюють її;
    • змінюють тексти та метатеги;
    • модифікують внутрішнє перелінкування;
    • підвищують зовнішню масу посилань.

    Це процес тривалий сам собою. Але крім того, пошукові системи постійно модифікують алгоритми пошуку, що застосовуються ними. Виникає необхідність внесення змін як для покращення умов користування сайтом, так і в саму стратегію його просування. Тому робота над сайтом не припиняється ніколи.

     

    Останні новини

    Завітайте на наш блог – ми пишемо для вас

    Як створити прототип лендингу

    Прототип лендингу  – е схема, де зображені всі елементи сторінки та іншого контенту. Це допоможе вам побачити готову версію “landing page”...

    Читати далі

    5 причин використовувати автоправила в Google Ads

    Автоматизовані правила вдвічі полегшують керування Google Ads. Вони усувають помилки та допомагають заощадити ваш час на тривіальних...

    Читати далі

    Навіщо та як робити номер телефону на сайті клікабельним

    Чому важливо використовувати клікабельні номери? Пам’ятаєте момент, коли вам потрібно зателефонувати в компанію, а телефон на сайті...

    Читати далі